Digitaalne õppevara · Uncategorized

Digiõppevara- ülesanne 5

  1. ülesanne

DigiÕppeVaramu projekti piloteerimisega seoses käisin ma vaatamas 10.klassi matemaatika tundi. Observata rakenduse kasutamiseks võiks välja mõelda õpimängu, jooksvalt tunnis seda õppida on raske ja tülikas. Korduvalt oleks tahtnud lihtsalt aja seisma panna, et mingi funktsiooni või probleemiga tegeleda.

Situatsioonid, millega kokku puutusin:

  • Õpetajale tuli üllatusena minu tulemine (me vahetasime küll meile, aga ta oli arvestanud, et väljapakutud aegadest ainult ühel tullakse tundi vaatama mitte kõigil). Seoses sellega ta pidi veidi tunni ülesehitust muutma.
  • Kasutasin video tegemise võimalust. Õpetaja teavitas, et ühte õpilast filmida ei tohi, seega sättisin iPadi lindistama nii, et ta peale ei jääks. Uuesti minnes kindlasti paigutaksin iPadi hoopis kuskile kõrgemale nii et kogu klass oleks näha mitte nii et ainult tahvel ja osa klassist (hoidsin enda kõrval laua peal).
  • Tekkis probleem klassiruumi asetuse seadistamisega. Esinesid anomaaliad tudengite arvu muutmisega (teatud numbrid sobisid, teised mitte). Mulle endale tundus mõtekam panna tudengite arvuks hoopis veidi suurem kui on istekohtade arv klassis (et juhul kui meil on klassikaline 3 reaga paigutus ja igas reas 8 lauda siis 8×3+1 õpetajale või kui ridades 5+6+8 siis samuti 8×3+1) – sellisel juhul saab lihtsasti üleliigsetel kohtadel klikkides delete kasutades neid kustutada ja sa ei pea ise hakkama klassi paigutust ümber tõstma. Jooniselt on näha, kuidas tekitasin ühe rea juurde, aga kuna väli ei suurene siis pidin viimase rea üksteise kõrvale panema.

asetus.png

 

  • Timelines tundub, et on ettenähtud funktsioon sissekandeid hiljem muuta, kuid mul seda teha ei õnnestunud. Samamoodi ei õnnestunud tehtud märkmetele ega piltidele lisada tegijat-tegevust-objekti. Ma ise oleksin eelistanud lihtsalt trükkida kolmele väljale ilma et vahepeal tuleks eraldi kuskil klikkida ja siis nt hiljem teha infotöötlust (eraldada lause osad tegijaks-tegevuseks- objektiks). Hetkel oli kogu protsess üsna tülikas ja aeganõudev. Kindlasti ka sellepärast, et ta ei tööta veel päris nii nagu peaks.
  • Kokku kestis tund 45 minutit, mille võib jaotada: u 14 minutit tahvlil teema lahti seletamine, 14 minutit kirjalikud ülesanded ja tahvlil uue teema seletamine, 17 minutit nutitahvlite kasutamine.

Õppematerjalina kasutati järgnevat e-Koolikoti materjali: https://test.e-koolikott.ee/portfolio?id=14385

HITSA kvaliteediraamistikuga sain järgneva tulemuse:

tulemused

Peamised puudused olid:

  • Materjalis ei olnud sõnastatud eesmärke ja õppijakeskseid tulemusi
  • Materjalil puudus selle läbimiseks kuluv orienteeruv aeg
  • Materjalis olid sarnast tüüpi ülesanded (tekstülesanded valik- või avatud vastustega), oleks tahtnud näha rohkem interaktiivsust ja erinevat sisu.

 

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.